Dersin Adı | Avrupa Birliği Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 470 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği ("AB") kurumlarını ve maddi hukukunu tanıtmayı amaçlayan bir derstir. Öğrenciler, bu derste AB'nin kurumsal yapısı, işleyişi, üyelik süreci, Türkiye-AB ilişkilerinin hukuki boyutu ve serbest dolaşım hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini; AB'nin kurucu antlaşmaları, AB müktesebatı, AB kurumları ve Adalet Divanı ağırlıklı olmak üzere AB hukukunun ve yasal süreçlerinin incelenmesi, AB ile üye ülkeler arasındaki ilişkilerin hukuki boyutu oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ders notları. |
2 | Tarihçe ve Avrupa Bütünleşmesinin Genel Yapısı: Derinleşme ve Genişleme | Craig, Paul / de Burca, Grainne, EU Law: Text, Cases and Materials, 6th ed., Oxford University Press, 2015, s. 1-27; Ders notları. |
3 | Türkiye-AB İlişkilerinin Hukuki Boyutu | Göçmen, İlke, "The Freedom of Establishment and To Provide Services: A Comparison of the Freedoms in European Union Law and Turkey-EU Association Law", Ankara Law Review, 2011; Ders notları. |
4 | AB’nin Kurumsal Yapısı | Craig/de Burca, s. 30-71; Ders notları. |
5 | AB’de yetki; AB’de karar alma; AB hukukunun kaynakları | Craig/de Burca, s. 73-160; Ders notları. |
6 | AB hukuk düzeni; AB hukukunun temel doktrinleri | Craig/de Burca, s.184-277, 429-606; Ders notları. |
7 | İç/Ortak pazar – Teorik altyapı ve temel ilkeler; AB’de iç pazarın tarihçesi | Craig/de Burca, s. 607-636; Ders notları. |
8 | Malların serbest dolaşımı – I | Craig/de Burca, s. 638-663; Ders notları. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Malların serbest dolaşımı - II | Craig/de Burca, s. 665-695; Ders notları. |
11 | Malların serbest dolaşımı – III | Craig/de Burca, s. 695-718; Ders notları. |
12 | Kişilerin ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı – I | Craig/de Burca, s. 721-725; Ders notları. |
13 | Kişilerin ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı – II | Craig/de Burca, s. 744-756; Ders notları. |
14 | Kişilerin ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı – III | Craig/de Burca, s.765-770; Ders notları. |
15 | Sermayenin Serbest Dolaşımı | Craig/de Burca, s. 794-851; Ders notları. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Craig, Paul / de Burca, Grainne, EU Law: Text, Cases and Materials, 6. Bs., Oxford University Press, 2015. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Foster, Nigel, EU Treaties & Legislation, Oxford, 2017; Homewood, Matthew J., Concentrate EU Law, 5th ed., Oxford, 2016. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 42 | |
Final Sınavı | 1 | 42 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest